Reklama kreatywna – czyli o co chodzi

Posted by


Nie jest tajemnicą, że za popularnością i profitem stoi współcześnie reklama. Porządnie zaplanowana kampania reklamowa przekłada się na sukces konkretnej marki, czy projektu. Zwłaszcza, podczas gdy weźmiemy pod uwagę zjawisko, że przebywamy w dzisiejszych czasach w kulturze uczestnictwa, innymi słowy tego rodzaju kulturze, w której klienci, czy fani biorą aktywny udział w tworzeniu, dystrybucji, czy redystrybucji treści. Co to oznacza dla reklamy? A no właśnie to, że klienci nie satysfakcjonują się już rolą pasywnego odbiorcy, lubią i chcą być wplątywani w rozmaite działania, konkursy, czy też zadania społecznościowe. Współcześnie billboard w środku miasta to stanowczo za mało. Przy mocy reklam – jej wyjątkowość staje się coraz ważniejsza, ale także trudniejsza do osiągnięcia. Ażeby reklama przyciągnęła nabywcę i w ogóle zapadła mu w pamięci, musi zostać wykreowana przez zawodowców w tym fachu. Dawniej kampanie reklamowe kupowały i planowały agencje reklamowe, jednak progres tej branży i zapotrzebowania na takie działania przełożył się na powstanie domów medialnych.
To właśnie u podstaw ich działań leży teraz zaplanowanie i zakup, negocjowanie cen oraz dostarczanie reklamodawcom badań medialnych. Dom mediowy
jest obecnie najważniejszą jednostką marketingową, która pośredniczy w obrotach na rynku reklamowym. Zatrudnia znawców, jacy są szczególnie zapoznani ze metodami komunikacji w mediach, planowaniem i zakupami mediów, pozycjonowaniem, czy istotą klienta w mediach. Nie boją się sięgać po środki oryginalne i przełamywać reklamowe tabu. Nie da się jasno scharakteryzować kompetencji, które powinni mieć pracownicy domów mediowych, bo kiedyś wystarczalne umiejętności analityczne – dziś są Kluczowe, ale nie najistotniejsze. Tak jak nieszablonowi stają się konsumenci, tak nieszablonowy powinien być pracownik.